rupa

“your whatsapp profile picture lawa. But in real life ada kurang sikit la. Haha”


Aku tahu orang zaman sekarang ni lebih suka pandang rupa daripada personality. Aku tau. Tapi sikit pun aku tak ambik kisah dah. If you are pretty like a greek goddess tapi perangai macam jin Alfred pun tak boleh jugak bro. So what if i’m freaking ugly? Atleast my ugliness didn’t harm you. And atleast you didn’t fall in love with me. So i don’t have any problem with my current look.

                Maaf sebab kita mulakan entri ni dengan ayat yang sungguh emo dan berperasaan. Mari kita mula semula. *delete* *delete* *backspace* *backspace*. What? Masih ada kat situ? Biarkan. Atleast kau tau perasaan aku.

                Bila kau jumpa orang cakap “cinta tak pandang rupa” atau “rupa tak menjamin apa-apa” atau “rupa bukan segalanya” aku mohon kau tampar atau lebih afdal tumbuk orang tu dan berlalu pergi tanpa sepatah kata. Itu semua bullshit. Orang zaman sekarang lebih pentingkan first impression. Iaitu rupa. First impression plays the biggest roles to influence people. Kena pakai cecanteks dan lelawa baru orang suka dan percaya. Kalau orang busuk dan banyak jerawat macam aku ni surely orang takkan mulakan conversation dengan aku dulu. Discrimination? No. Its facts. Bear with it, deal with it. Been there, done that. Malas cakap banyak.
    
            Kalau bandingkan aku yang dulu bukanlah aku yang sekarang. Hmm macam lagu kan? *facepalm* dulu aku lagi selekeh. Tak tau la cemana budak selekeh yang selalu pakai seluar senteng dengan selipar besar ni boleh jadi law student. Entah la. Mungkin dah ditakdirkan aku ada kat sini dan belajar how to read people.  To be honest, kat sini rupa paras main peranan penting. Dan pemakaian laaaaaaagi la penting. Kalau pakai selekeh selekeh macam “Baby M” mesti kena bahan. Tapi kau tak tau apa yang ada dalam hati dia. Mungkin dia baik macam angel ke kan. mana la tau kan..
  
              Biar aku tegaskan, rupa paras bukan segalanya. Dan pada aku, cantik dan hensem itu terlalu subjektif. Barangkali cantik dimata aku tapi buruk dimata engkau. Betul tak? Wallahu alam....



Nota lutut: maafkan beta atas ketelanjuran menaip menggunakan bahasa yang bercampur. Marah madam BEL dengan ELC beta kalau baca ni. Ampun maaf dipinta mensuci hening dosa. Eh. Nyanyi pula.


No comments:

Post a Comment